مغز گردو

خرید خرید مغز گردو خورشی اعلاء

خرید مغز گردو خورشتی

خرید مغز گردو خورشتی اعلاء

برای حداکثر استفاده از فوایدی که مغز گردو برای سلامتی دارد، می‌توان این خشکبار مغذی را به روش‌های مختلف استفاده کرد. این مغذی کوچک به دلیل آنتی اکسیدان می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند، به افراد دیابتی کمک کند، به دلیل وجود اسید چرب با افسردگی مبارزه کند، به دلیل این که منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، آهن و روی است به کاهش وزن کمک کند، به دلیل ویتأمین ب و منیزیم می‌‎تواند باعث تقویت استخوان‌ها و رشد مو شود و از همه مهمتر با خوردن مغز گردو می‌توانید خواب خوبی را تجربه کنید. برای دستیابی به تمامی فواید مغز گردو، می‌توان آن را در انواع غذا‌ها نیز استفاده کرد، در ادامه نکات مهم در مورد خرید مغز گردو خورشی را عنوان خواهیم کرد.

 

روش‌های استفاده از مغز گردو

 

استفاده از گردو در غذا

 

  • یکی از راه‌های آسان استفاده از مغز گردو، استفاده به عنوان خشکبار است. شما می‌توانید این محصول را در کنار سایر تنقلات از جمله پسته، بادام و فندق به عنوان آجیل استفاده کنید.
  • استفاده از مغز گردو در وعده صبحانه در کنار پنیر نیز یکی از استفاده‌های پرکاربرد گردو است.
  • علاوه بر این مغز گردو در پخت انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، دسر‌ها و بستنی‌ها به صورت پودر یا خرد شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اما در برخی از شهر‌های ایران و سایر نقاط دنیا، از مغز گردو برای تهیه انواع غذا‌ها استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید چه نکاتی را برای خرید مغز گردو خورشتی باید در نظر بگیرید؟ سعی می‌کنیم در ادامه چند نکته کلیدی را برای تهیه مغز گردو خورشتی با کیفیت، برای شما یادآوری کنیم.

 

نکات مهم در خرید مغز گردو خورشتی

  • کیفیت مغز گردو

این تصور غلطی است که از گردو‌های بی‌کیفیت در تهیه انواع غذا‌ها استفاده می‌شود. گردو‌های خورشی از کیفیت بالای طعم و تازگی برخوردار هستند. به دلیل اینکه گردو در شهر‌های مختلفی به بار می‌نشیند، به دلیل انواع شرایط آب و هوایی، گردو‌ها ممکن است از نظر کیفیت متفاوت باشند. از بهترین گردو‌ها در ایران می‌توان به گردوی تویسرکان همدان، گردوی اقلید استان فارس، گردوی زنجان، گردوی کرمانشاه و گردوی لرستان اشاره کرد. گردوی تمام مناطق با درجه کیفیت‌های ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای تهیه انواع غذا‌ها و خورش‌ها از گردوی ممتاز استفاده کنید، اما برای کاهش هزینه‌ها معمولاً از گردو‌های درجه دو و درجه سه به دلیل قیمت پایین‌تر استفاده می‌کنند.

 

  • رنگ مغز گردو

  • کیفیت مغز گردو بر اساس رنگ

مغز گردو معمولاً در طیف رنگی سفید، معمولی و تیره به فروش می‌رسد. معمولاً گردو‌های سفید شکل ظاهری بهتری نیز دارند، از این نظر قیمت آن‌ها بالاتر است و بیشتر به عنوان آجیل به فروش می‌رسند.

نوع معمولی مغز گردو‌ها نه رنگ روشن و نه رنگ تیره، دارای رنگ قهوه‌ای روشن هستند که از آن‌ها معمولاً برای پخت انواع شیرینی و کیک استفاده می‌کنند.

اما مغز گردو‌های تیره به دلیل رنگ تیره‌ای که دارند، از نظر ظاهری شکل زیبایی ندارند. بنابراین برای جلوگیری از اسراف و دور ریختن آن‌ها، در تهیه غذا‌ها به صورت چرخ شده و یا پودر شده استفاده می‌کنند.

 

  • شکل ظاهری مغز گردو

شکل ظاهری مغز گردو برای تهیه انواع غذا‌ها اهمیت چندانی ندارد و نیازی نیست مغز گردو خورشی را به صورت سالم خریداری کنید. خرید مغز گردو خورشی به صورت خورد نیز یک راهکار مفید برای کاهش هزینه‌های شما خواهد بود. گردو‌های شکسته به دلیل نیمه شدن، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. تنها به دلیل اینکه شکل ظاهری مناسبی ندارند، نمی‌توان از آن‌ها برای مصارفی همچون تزیینات شیرینی استفاده کرد، در نتیجه یک گزینه مناسب برای استفاده در پخت انواع خورش و غذا‌ها هستند.

 

  • چرب بودن مغز گردو

  • گردوی پر چرب

همان طور که گفته شد، برای تهیه انواع غذا‌ها رنگ و شکل ظاهری گردو مهم نیست، مهم تازه بودن و چرب بودن گردو است. هرچه میزان روغن گردو بیشتر باشد، غذایی که طبخ می‌شود، طعم بهتری خواهد داشت. همچنین گردو‌هایی که تازه هستند، نسبت به گردو‌های کهنه، طعم بهتری دارند. گردو‌های کهنه بوی نا می‌دهند و گاهی بسیار بد مزه هستند. حتی در برخی از موارد در بین مغز گردو‌های کهنه کپک نیز مشاهده شده است. سعی کنید در هنگام خرید مغز گردو خورشی، گردو‌ها را به خوبی بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

  • عدم استفاده از مواد نگهدارنده

بهترین مغز گردو خورشتی، باید به طور طبیعی به فروش برسد. استفاده از مواد نگهدارنده، علاوه بر اینکه ارزش غذایی مغز گردو را کم می‌کند، بلکه ممکن است در برخی از افراد منجر به آلرژی شود. دقت داشته باشید اگر قصد خرید مغز گردو خورشتی را به صورت فله‌ای دارید، گردو‌ها را به طور کامل بررسی کنید و اگر سوراخ یا کپک زدگی در آن مشاهده کردید، از خرید خودداری کنید.

 

گردوی ایرانی یا خارجی

گردوی ایرانی

گاهی ممکن است برای خرید مغز گردو خورشتی دچار تردید شوید که گردوی ایرانی بهتر است یا گردوی خارجی؟ نکته حائز اهمیت این است که گردو‌های ایرانی نسبت به گردو‌های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. گردو‌های ایرانی چرب‌تر هستند و طعم منحصر به فردی دارند. شاید از نظر ظاهری گردوی ایرانی جذاب و یکدست نباشد، اما طعم بی‌نظیر آن غذا را خوشمزه می‌کند. اما گردو‌های خارجی گرچه گردو‌های یکدستی هستند و از نظر شکل ظاهری جذاب‌اند، اما از نظر کیفیت و طعم نسبت به نوع گردوی ایرانی، چند پله پایین‌تر قرار دارند.

 

سخن پایانی

برای خرید مغز گردو خورشتی، ابتدا کیفیت سپس قیمت را در نظر بگیرید. قطعاً هرچه گردوی با کیفیت‌تری خریداری کنید، غذایی که طبخ می‌شود، لذیذتر و خوشمزه‌تر خواهد بود. از آنجایی که از مغز گردو برای تهیه انواع غذا‌ها، به صورت پودر یا چرخ شده استفاده می‌کنند، از این رو رنگ و یکدست بودن گردو از نظر شکل ظاهری، شاید چندان اهمیت نداشته باشد. مغز گردو خورشتی با کیفیت، باید چرب و تازه باشد. سعی کنید از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر، خرید خود را انجام دهید تا از کیفیت و تازه بودن مغز گردو مطمئن شوید.

 

 

اقای گردو

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *