شیرینی با گردو

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی به صورت مرحله به مرحله

تهیه شیرینی پفکی گردویی

تهیه شیرینی همواره یکی از کارهایی است که زنان خانه دار به انجام دادنش علاقۀ زیادی دارند. تهیه انواع کیک و شیرینی برای خانمها کاری سرگرم کننده هم هست و از آن لذت هم می برند. در حوزۀ کیک و شیرینی تنوع بسیار زیادی وجود دارد. تهیه انواع کیک و شیرینی با گردو هم بسیار مورد علاقۀ افراد است. ما در مقالات سایت آقای گردو دستور تهیۀ انواع شیرینی با گردو را برایتان منتشر خواهیم کرد. امروز در این مقاله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی را آموزش می دهیم که شیرینی بسیار لذیذی است.

در این مقاله ابتدا در مورد شیرینی پفکی گردویی توضیحی خواهیم داد. در بخش بعد مواد لازم برای تهیه آن و مقدار هر یک را معرفی می کنیم. سپس در ادامۀ مقاله هم طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی را به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح خواهیم داد. پس از خواندن مقاله، نظرهای شخصی خود را برایمان بیان کنید.

شیرینی پفکی گردویی یکی از شیرینیهای ساده و خوشمزۀ ایرانی است. تهیه این شیرینی کار سختی نیست. در منزل به راحتی می توانید آن را تهیه کنید و در کنار خانواده از طعم خوشش لذت ببرید. این شیرینی پفکی گردویی به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد. در اینجا طرز تهیه آن برای 4 نفر را آموزش می دهیم که برای تعداد نفرات بیشتر می توانید مواد آن را بیشتر کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

 

همانطور که در بالا گفتیم، این دستور تهیه برای 4 نفر است. اگر تعداد نفرات شما بیشتر است، کافی است به نسبت تعداد افراد مقدار مواد آن را بیشتر کنید. اکنون مواد لازم برای تهیه این شیرینی خوشمزه را همراه مقدار هر یک معرفی می کنیم.

  • زرده تخم مرغ     3 عدد
  • پودر قند            1 پیمانه
  • مغز گردو           1 پیمانه
  • آرد                   2 قاشق مرباخوری
  • وانیل                به مقدار لازم
  • پودر هل            به مقدار لازم
  • پودر پسته         به مقدار لازم

در جاهایی که مقدار مواد لازم را «به مقدار لازم» گفته ایم، مقدار به نظر و سلیقۀ خودتان بستگی دارد. طبق نیاز و سلیقه می توانید آن را تعیین کنید.

 

 

شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی به صورت مرحله به مرحله

 

اکنون پس از معرفی مواد لازم برای تهیه این شیرینی، طرز تهیه آن را به صورت مرحله به مرحله مرور می کنیم.

 

مرحلۀ اول

 

پس از شکستن تخم مرغ ها، زرده آن را از سفیده جدا کنید. چون برای تهیه این شیرینی فقط به زرده نیاز داریم و سفیده تخم مرغ کاربردی ندارد. سپس زرده های جدا شده را در کاسه ای بریزید. پس از آن پودر قند را در الک ریخته و روی زرده تخم مرغ الک کنید تا ناخالصیها و دانه های درشت آن گرفته شود.

 

مرحلۀ دوم تهیه شیرینی پفکی گردویی

 

در این مرحله وانیل و پودر هل را به زرده تخم مرغ و پودر قند اضافه کنید. اکنون همزن برقی را آورده و دور تند آن را فعال کنید. هم زدن این مواد با دور تند سبب می شود تا تخم مرغ کش دار و روشن شود. پس از این کار، آرد را هم مانند پودر قند در الک ریخته و روی این مواد بریزید.

 

مرحلۀ سوم

 

حال در این مرحله مایۀ شیرینی را تا مدت 30 ثانیه هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند. پس از آن مغز گردو را به صورت نگینی خرد کنید. حتماً با معنای «نگینی» آشنا هستید که منظورمان چیست! پس از خرد کردن مغز گردو، آن را به بقیۀ مواد اضافه کنید و هم بزنید.

 

 

 

شیرینی پفکی گردویی

مرحلۀ چهارم

 

در این قسمت از تهیه شیرینی پفکی گردویی به فر نیاز دارید. دمای فر را روی 120 درجه قرار داده و صبر کنید تا گرم شود. سپس روی سینی فر را با کاغذ مخصوص بپوشانید. اکنون با قاشق مقداری از مایه شیرینی را بردارید.

 

مرحلۀ پنجم

 

در این قسمت، تمام مایۀ شیرینی را به اندازه های مساوی تقسیم کنید. اندازۀ آنها باید کمی بزرگتر از فندق باشد. سپس آنها را روی کاغذ سینی بگذارید. سینی را در وسط طبقۀ فر بگذارید. آن را تا مدت 10 دقیقه در فر نگه دارید تا به خوبی و کامل بپزند.

مراقب باشید که در حین پخت، رنگ شیرینی نباید تغییر کند.

 

مرحلۀ ششم و نهایی تهیه شیرینی پفکی گردویی

 

در این مرحله که مرحلۀ آخر است، شیرینی آماده شده است. اکنون سینی را از فر خارج کنید. به شیرینی ها دست نزنید و آنها را به حال خود بگذارید تا خنک شوند. سپس می توانید شیرینیهای آماده شده را در ظرفهایتان بگذارید و میل کنید. یک راه خوب برای خوردن این نوع شیرینی، مصرف آن همراه با چای است.

 

 

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

نتیجه گیری

 

در این مقاله از سری مقالات آموزشی آقای گردو طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی را برایتان توضیح دادیم. شیرینی پفکی را به سادگی در منزل می توانید تهیه کنید. در این نوشته، ابتدا شیرینی پفکی را معرفی کردیم تا با آن آشنا شوید. در ادامه مواد لازم برای تهیه آن را معرفی کردیم. سپس در بخشهای بعدی مقاله طرز تهیه آن را به صورت ساده و مرحله به مرحله توضیح دادیم.

نظرها و پیشنهادهای شخصی خود در مورد این مقاله را با ما در میان بگذارید. اگر قبلاً این شیرینی را در منزل تهیه کرده اید، تجربه های شخصی خود را در بخش نظرها و پیشنهادها برایمان ارسال کنید تا سایر خوانندگان نیز از آن استفاده کنند. منتظر آموزشهای بعدی آقای گردو باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *