دسر و پیش غذا با گردو

طرز تهیه کیک سیب و گردو خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

تهیه کیک سیب و گردو

یکی از کارهایی که برخی خانمهای خانه دار با گردو انجام می دهند و برایشان جنبۀ سرگرمی هم دارد، تهیه انواع شیرینی و کیک با آن است. کیک و شیرینی جزء خوراکیهای لذیذی است که معمولاً همۀ اعضای خانواده و مخصوصاً بچه ها از خوردنش لذت می برند. امروز در این مقالۀ سایت آقای گردو طرز تهیه کیک سیب و گردو  را به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح می دهیم. درست کردن این کیک کار ساده ای است. چون ما آن را به زبانی ساده توضیح خواهیم داد.

در این مقاله ابتدا در مورد کیک سیب و گردو توضیح مختصری می دهیم. سپس مواد لازم همراه با مقدار هر یک را معرفی خواهیم کرد. در ادامه طرز تهیه این کیک خوشمزه را برایتان خواهیم گفت. پس از تهیه این کیک، نظرها و پیشنهادهای خود را برایمان بفرستید.

 

کیک سیب با گردو

 

این کیک همانطور که از اسمش پیداست، طعم لذیذی دارد. شک نداریم که از خوردنش آنقدر لذت خواهید برد که دوباره از آن درست خواهید کرد. شاید در جاهای مختلف دستورهای مختلفی برای تهیه کیک سیب و گردو  دیده باشید. می توان گفت که تمام این دستورها از اساس با هم مشابه هستند. فقط استفاده از برخی مواد آن به سلیقۀ افراد ربط دارد. در برخی از آنها ممکن است مواد اضافی یا کمتری استفاده شود. یا شاید در برخی از آنها سیب و گردو را به شکلهای متفاوتی استفاده کنند.

 

 

تهیه کیک سیب با گردو

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و گردو

 

  • آرد ساده: 130 گرم
  • آرد: گندم کامل 70 گرم
  • شکر: 200 گرم
  • جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • روغن: 125 میلی لیتر یا نصف لیوان
  • تخم مرغ: 2 عدد (تخم مرغ نباید سرد باشد. اگر در یخچال بوده، آن را بیرون بگذارید تا دمایش به دمای اتاق برسد)
  • عصارۀ وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • دارچین آسیاب شده: نصف قاشق چایخوری
  • سیب: 2 عدد
  • مغز گردوی خرد شده: 60 گرم

مرحلۀ اول تهیه کیک سیب و گردو : مواد را آماده کنید

 

قبل از شروع هر کاری باید قالب کیک را با روغن یا کره چرب کنید. البته برای پخت کیک از کاغذ روغنی مخصوص هم استفاده کنید. کاغذ هم برای کف قالب است و هم برای اطراف قالب. سپس سیبها را به صورت نگینی خرد کنید. (دیگر نیازی به توضیح منظورمان از اصطلاح نگینی نیست! خانمهای خانه دار همه آن را می دانند). اگر خرد کردن سیب برایتان سخت است، می توانید رنده ای استفاده کنید که سوراخهای بزرگ دارد.

شاید در این قسمت آب سیب خارج شود. اما جای نگرانی نیست. هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، فرقی هم ندارد که سیب را پوست بگیرید یا نه. این به سلیقۀ خودتان بستگی دارد. یا می توانید از هر کدام که برایتان ساده تر است استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که در حین تهیه کیک سیب و گردو  باید توجه کنید، فر است. بر اساس تجربه مشخص شده که برای آماده سازی مایه کیک به حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارید. خب این زمان ممکن است طبق سرعت شما کمتر شود. اما مطمئناً از 30 دقیقه بیشتر نمی شود. هر موقع به 20 دقیقۀ آخر رسیدید، بهتر است فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا گرم شود. در این صورت، مایه کیک را به محض آماده شدن در فر قرار می دهید.

 

 

تهیه کیک سیب با گردو

تهیه کیک سیب با گردو

 

 

مرحلۀ دوم: آرد و شکر و جوش شیرین و نمک و دارچین را مخلوط کنید

 

در این قسمت از تهیه کیک سیب و گردو  یک کاسۀ بزرگ آورده و آرد و شکر و جوش شیرین را چند بار الک کرده و در کاسه بریزید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است گوله گوله شوند. بعد از این کار، نمک و دارچین را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

مرحلۀ سوم از تهیه کیک سیب و گردو  : روغن، تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

 

در این قسمت، در میان موادی که در مرحلۀ قبل آماده کردید، یک سوراخ! بزنید و روغن و تخم مرغ و وانیل را در آن بریزید. سپس آنها را با دست یا همزن برقی مخلوط کنید. البته بهتر است این کار را با همزن برقی انجام دهید، چون آنها را بهتر مخلوط می کند.

 

مرحلۀ چهارم: سیب و گردو را اضافه کنید

 

وقتی به این مرحله رسیدید، سیب و مغز گردو را که از قبل آماده کرده اید، به این مواد افزوده و هم بزنید.

 

مرحلۀ پنجم: قالب را در فر بگذارید

 

اکنون در این مرحله مایه کیک را در قالبی که آماده کرده اید، بریزید. آنها را به مدت 40 دقیقه در فر که از 20 دقیقۀ قبل گرمش کرده اید، بگذارید. احتمال دارد که پخت کیک بیشتر از 40 دقیقه طول بکشد. برای امتحان پختن کیک، یک سیخ چوبی را در آن فرو کنید. اگر کیک به سیخ نچسبید، نشان می دهد که کیکتان پخته است. در برخی موارد ممکن است روی کیک بپزد و روی آن قهوه ای شود. اما داخل کیک نپخته باشد. در این صورت، روی کیک را با یک کاغذ آلومینیومی شل بپوشانید. صبر کنید تا داخل کیک هم به خوبی بپزد.

 

 

تهیه کیک سیب و گردو

تهیه کیک سیب و گردو

 

 

مرحلۀ پایانی: کیک برای سرو آماده است!

 

در مرحلۀ آخر تهیه کیک سیب و گردو  آن را برای سرو آماده کنید. پس از پختن کیک، آن را از فر خارج کرده و 20 دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود. آن گاه از قالب خارج کنید.

خرید گردو 

چند نکته در مورد تهیه کیک سیب و گردو

 

این کیک را می توانید به محض خارج کردن از قالب که هنوز کمی گرم  است میل کنید. حتی می توانید صبر کنید تا خنکتر شود. کیک را می توانید با خامه یا شکلات آب شده هم تزئین کنید و مدتی در یخچال بگذارید و سپس میل کنید.

شاید این روش تزئین در تهیه کیک سیب و گردو برایتان جذاب نباشد یا بگویید تکراری است. اگر به دنبال روش جدیدی برای تزئین کیک هستید، می توانید مخلوطی از آب سیب و پودر قند آماده کرده و پس از خارج کردن کیک از قالب و خنک شدنش روی آن بریزید. اجازه دهید این مخلوط از اطراف کیک به پایین چکه کند!

اگر آب سیب و پودر قند ندارید، با 150 گرم پودر قند و دو قاشق آب سیب به راحتی می توانید آن را آماده کنید. آنها را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب خامه ای ایجاد شود. سپس بسته به سلیقۀ خودتان آن را رقیق یا غلیظ کنید. اما یادتان باشد این مخلوط را پس از خنک شدن کیک روی آن بریزید.

 

 

تهیه کیک سیب و گردو

نتیجه گیری

 

امروز در سایت آقای گردو طرز تهیه کیک سیب و گردو  را به شما آموزش دادیم. ابتدا در مورد این کیک خوشمزه نکاتی را بیان کردیم. سپس توضیح دادیم که برای تهیه آن از چه موادی باید استفاده کنید. در ادامه، طرز تهیه آن را به صورت مرحله به مرحله شرح دادیم. انتهای مقاله هم چند نکته را توضیح دادیم که برایتان مفید است.

اگر در مورد تهیه کیک سیب و گردو  تجربه شخصی دارید، در بخش نظرات آن را بیان کنید تا سایر خوانندگان م از آن بهره مند شوند. نظرها و پیشنهادهای خود را نیز با ما در میان بگذارید. در مقالات آتی، شما را با طرز تهیه کیک و شیرینی های بیشتری آشنا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *