مغز گردو

قیمت مغز گردو تویسرکان ( بروز )

قیمت مغز گردو تویسرکان

قیمت جدید مغز گردو تویسرکان

شاید بیشتر مردم، همدان را با مقبره بوعلی سینا و غار علی صدر بشناسند، اما شهرستان تویسرکان واقع در استان همدان باعث شده است، این شهر به دلیل برداشت گردوی ممتاز و با کیفیت، به عنوان یکی از قطب‌های تولید گردو شناخته شود، چرا که حدود ۵۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تویسرکان به کشت گردو اختصاص دارد. گردوی تویسرکان به دلیل کیفیت بالا و مرغوب بودن، علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشور‌های آسیایی نیز صادر می‌شود. در ادامه شما را با کیفیت و قیمت مغز گردو تویسرکان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

فاکتور‌های مهم در تعیین قیمت مغز گردو تویسرکان

 

گردو‌ها در انواع مختلف، دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به دلیل خواص منحصر به فردی که دارند، می‌توانند در سلامتی افراد نقش مهمی را ایفا کنند. مغز گردوی تویسرکان نیز از این قاعده مستثنا نیست و از نظر ارزش غذایی در سطح بالایی قرار دارد. اما قیمت جدید مغز گردو به فاکتور‌های مهمی بستگی دارد. هر یک از این عوامل می‌توانند در کاهش یا افزایش قیمت مغز گردو تویسرکان تاثیرگذار باشند.

 

 

  • رنگ مغز گردو

  • گردو تویسرکان با ظاهر سالم

در تعیین قیمت مغز گردو تویسرکان اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، ظاهر مغز گردو است. رنگ مغز گردوی تویسرکان سفید، مایل به رنگ نباتی است. اما در تویسرکان همه مغز گردو‌ها سفید نیستند، با توجه به منطقه‌ای که گردو پرورش پیدا می‌کند، در دشت تویسرکان یا در دامنه کوه، رنگ مغز گردو‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

علاوه بر این، شرایط آب و هوایی، گرما یا سرمای بیش از اندازه، نوع خاک نیز می‌توانند در کیفیت مغز گردو مؤثر باشند، این موارد می‌‎توانند باعث افت کیفیت گردو شده و رنگ سفید آن به رنگ قهوه‌ای تغییر پیدا کند.

نکته دیگر گذشت زمان است، معمولاً مغز گردو‌های تازه رنگ روشن‌تری نسبت به مغز گردو‌های کهنه دارند. در نتیجه می‌توان گفت هرچه رنگ مغز گردوی تویسرکان روشن‌تر باشد، از قیمت بیشتری برخوردار است. توجه داشته باشید اگر رنگ مغز گردو تیره است، به معنای کمبود ارزش غذایی آن نیست.

مغز گردوی سفید تویسرکان را معمولاً به صورت خام و به عنوان آجیل و مغز گردوی قهوه‌ای روشن و تیره را برای تهیه انواع غذا‌ها و شیرینی‌ها استفاده می‌کنند.

 

  • شکل ظاهری مغز گردو

  • گردو تویسرکان پر چرب

 

 

از نظر ظاهری گردوی تویسرکان، بیضی شکل، نازک و حدود ۳۲ میلیمتر اندازه دارد. در نتیجه می‌‎توان گفت، مغز گردو‌های تویسرکان درشت هستند.

قطعاً مغز گردو‌هایی که یک دست و سالم هستند، قیمت بالاتری دارند و اگر مغز گردو خورد باشد از قیمت پایین‌تری برخوردار است. بنابراین می‌‎توانید، گردوی تویسرکان را با درجه کیفیت متفاوت سالم و خورد خریداری کنید.

 

  • طعم مغز گردو

  • گردو تویسرکان با وزن بالا

عامل دیگری که در تعیین قیمت مغز گردو تویسرکان تأثیرگذار است، طعم آن است. شرایط آب و هوایی، خطه‌ای که گردو برداشت می‌شود و نوع خاک، کمک می‌کنند تا طعم مغز گردو متفاوت باشد. تویسرکان نیز، به دلیل اینکه از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار است و درختان گردو در خاک مناسب پرورش داده می‌شوند، گردوی این منطقه دارای طعمی منحصر به فرد است و نسبت به سایر گردو‌های مناطق دیگر، چرب‌تر است. به طوری که اگر گردو را بجوید، به راحتی چربی و روغن گردو را در دهان خود احساس خواهید کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که این امکان وجود دارد، مغز گردو به دلیل چرب بودن فاسد شود، از این رو سعی کنید مغز گردوی تازه را خریداری کنید.

 

  • بوی گردو

مغز گردو‌هایی که کیفیت بالایی دارند، بوی تازگی می‌دهند. با بو کردن مغز گردو می‌توانید از کهنه یا تازه بودن آن‌ها مطمئن شوید. معمولاً مغز گردو‌های کهنه بوی نا می‌‎دهند.

 

  • میزان عرضه و تقاضا

از عوامل مهمی که می‌توانند در تعیین قیمت مغز گردو تویسرکان مؤثر باشند، می‌توان به میزان عرضه و تقاضای این محصول اشاره کرد. همچنین نوسانات بازار ارز، میزان صادرات و تورم نیز از جمله عواملی هستند که می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت گردوی تویسرکان تأثیرگذار باشند. با توجه به فاکتور‌هایی که برای تعیین قیمت گردوی تویسرکان گفته شد، شما می‌توانید این خشکبار را در رده قیمتی ارزان، متوسط و گران خریداری کنید.

 

تفاوت قیمت گردو با پوست چوبی و مغز گردو تویسرکان

 

گردو تویسرکان با وزن بالا

 

گرچه قیمت مغز گردو تویسرکان از گردو با پوست چوبی بالاتر است، اما به دلیل اینکه می‌توانید به راحتی کیفیت آن را ارزیابی کنید، خرید مغز گردو می‌تواند سودمندتر باشد. خرید مغز گردو نیز آسان نیست و باید علاوه بر فاکتور‌های گفته شد، مغز گردو را از لحاظ یک دست بودن نیز بررسی کنید. اگر مغز گردو قاطی داشته باشد، قیمت آن باید کمتر باشد. از این رو توصیه می‌شود از مراکز معتبر مغز گردو را خریداری کنید.

اگر قصد خرید گردو با پوست چوبی را دارید باید گفت گردوی تویسرکان دارای پوسته کاغذی است. به این معنا که به راحتی و با دست می‌توانید پوست چوبی را از مغز گردو جدا کنید. در واقع گردو‌های تویسرکان به گردوی پوست کاغذی شهرت دارند. یکی از فاکتور‌هایی که کیفیت مغز گردو را تأیید می‌کند، وزن آن است. چند عدد گردو را در دست خود بگیرید، اگر سنگینی را در گردو احساس کردید، به معنای چرب بودن مغز گردو است.

 

خرید مغز گردوی تویسرکان

 

مغز گردوی تویسرکان را می‌توانید به صورت فله‌ای و یا به صورت بسته‌بندی در وزن‌های مختلف از مراکز معتبر خریداری کنید. قیمت جدید مغز گردو، نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است. این موضوع می‌تواند به دلیل نوسانات موجود در بازار باشد. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، مغز گردوی تویسرکان را از نوع ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه خریداری کنید. این محصول پرچرب و خوشمزه به دلیل کیفیتی که دارد، تا مدت‌ها طعم خود را حفظ کرده و تغییر رنگ نمی‌دهد.

 

سخن پایانی

 

در میان انواع خشکبار، مغز گردو به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا و تأمین مواد مغذی بدن، بسیار اهمیت دارد. در بیشتر شهر‌های ایران این خشکبار خوشمزه در کیفیت‌های مختلف کشت و برداشت می‌شود. گردوی شهرستان تویسرکان نیز، به دلیل وجود آب و هوا و خاک مناسب، جزء گردو‌های صادراتی محسوب می‌شود. این شهرستان کوچک توانسته با تولید محصولات با کیفیت، به یکی از قطب‌های مهم در بخش صادرات گردو شناخته شود. این موضوع باعث شده است تا قیمت مغز گردو تویسرکان، نسبت به گردوی سایر شهر‌ها کمی بالاتر باشد.

 

 

اقای گردو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *