مغز گردو

گردوی برای معده ( خواص و مضرات گردو برای معده )

گردو برای معده

به گفته محققان، گردو برای معده همچون یک پروبیوتیک عمل کرده و به تغذیه و رشد باکتری های که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارند کمک می کند.
لاری بایرلی، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، در این باره می گوید سلامت روده ها با سلامت کل بدن مرتبط است. مطالعه ما نشان می دهد که گردو موجب تغییراتی در روده می شود و همین مسئله می تواند علت سایر فواید این خوراکی نظیر سلامت قلب و مغز باشد.»
وی در ادامه می افزاید:«مصرف گردو با فواید متعددی از جمله کاهش ریسک بیماری قلبی و سرطان هم مرتبط است.»
به گفته محققان، احتمالا اجزای بیواکتیو گردو از فاکتورهای دخیل در ایجاد این فواید هستند.

 

 

 

گردو و زخم معده چه اشتراکی با یکدیگر دارند؟

برای پاسخ به سوال گردو و زخم معده چه اشتراکی با یکدیگر دارند بهتر است ابتدا به بیان برخی از خواص و ویژگی های گردو پرداخت.

بهتر است بدانید که گردو یکی از آجیل های سرشار از فیبر بوده که استفاده از آن می توان روند هضم غذا را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد. بدن انسان در طول روز نیاز به مقدار قابل توجهی از فیبر داشته که این ماده باید به وسیله مواد خوراکی به بدن وارد شود.

 

 

 

آیا گردو برای بیماری داخلی مضر است ؟

گردو یکی از مغز های مفید می باشد که به نام گردکان نیز شناخته می شود ، در زبان عربی این محصول را به نام جوز می شناسند و برای درمان و پیشگیری از برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه ی گردی که افراد زیادی زادگاهش را کشور ایران می دانند و با کیفیت ترین نوع آن در شهر تویسرکان یافت می شود. این گردو ها در صنعت داروسازی و بهداشت پوست بسیار مورد توجه قرار دارد و خصوصیات مفیدی برای این شاخه از علم پزشکی داشته است.

با این تفاسیری که عرض کردیم اطلاعات کلی از این محصول کشاورزی بدست آوردید اما سوال اصلی که ما را بر آن داشت تا مقاله ای جامع برای شما تهیه کنیم سوال مشتریان ما بود که پرسیده بودن ایا گردو برای زخم معده مضر است ؟

در جواب به این سوال باید ابتدا زخم معده را بشناسید و مواد تحریک کننده و بهبود دهنده این بیماری را بدانید تا تصمیم درستی برای استفاده از گردو در رژیم غذایی افراد مبتلا به زخم معده قرار دهید.

 

 

 

مزایای گردو برای معده

گردو حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشد که عملکرد هضم را بهبود می بخشد. همه انسان ها به طور روزانه به فیبر نیاز دارند تا روده بتواند کار خود را انجام دهد. معمولاً منابع متداول پروتئین مانند گوشت و لبنیات فاقد فیبر هستند. خوردن گردو روزانه به مقدار کم در رفع مشکلات گوارشی به شما کمک می کند و عملکرد روده را نیز بهبود می بخشد.

اما در برخی از افراد که زخم معده دارند ، خوردن مقادیر زیادی از گردو در روز ممکن است باعث تحریک اسید معده شده و زخم معده را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما خوردن مقادیر کم از این ماده غذایی به علت اسید های چرب امگا ۳ و خاصیت آنتی اکسیدانی اش تاثیر مفیدی بر زخم های معده گذاشته و باعث بهبود این زخم ها در معده می شوند.

پس قبل از استفاده از گردو برای زخم معده حتما با پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا معده شما به گردو حساسیت دارد یا خیر.

 

اینستاگرام آقای گردو 

۱ نظر در “گردوی برای معده ( خواص و مضرات گردو برای معده )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *