مغز گردو

سلامتی بدن با گردو | گردو بخوریم یا نخوریم ؟

سلامتی بدن با گردو

گردو، میوه تک دانه‌ای که از درخت گردو رشد کرده و منبع مفیدی از چربی، فیبر و پروتئین است. درختان این میوه در بومی شرق آمریکای شمالی یافت می‌شود، امروزه در چین، ایران و ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا نیز کاشته می‌شود.

گردو هم به صورت خام و هم بو داده و نمکی یا نمک موجود است. این خوراکی پرخاصیت حاوی منگنز، مس، منیزیم، فسفر، ویتامین B ۶ و آهن است.
مس: وجود مس در این میوه منبع مفیدی برای تقویت سلامت قلب و عملکرد اعصاب است.

خواص گردو برای مغز

برخی از مهم‌ترین خاصیت‌های گردو برای مغز شامل موارد زیر است:

 

سلامتی بدن با گردو

سلامتی بدن با گردو

۱- جلوگیری از سکته‌های مغزی
۲- پیشگیری از آلزایمر
۳-بهبود پارکینسون
۴- بهبود و پیشگیری از افسردگی
۵- کاهش حملات صرعی
۶- ارتقا حافظه و تمرکز
۷- کمک به بهبود خلق و خو
۸- کمک به سلامت مغزی جنین در خانم‌های باردار
با توجه به اینکه گردو سرشار از مواد مغذی نظیر مس، منگنز، امگا ۳، منیزیم و ویتامین‌های مختلف می‌باشد، اثرات فوق العاده‌ای بر سلامت سلول‌های مغزی دارد و توصیه می‌شود افراد حتماً در رژیم غذایی‌شان از این آجیل خوشمزه استفاده کنند.

 

 

 

 

 

سلامتی قلب با خوردن گردو

 

سلامتی قلب بدن با گردو

سلامتی بدن با گردو  : دکتر مایکل فالک، از سازمان تحقیقات علوم زندگی امریکا، در این باره می گوید: «نتایج مطالعه ما از نقش قطعی مغزیجاتی نظیر گردو در کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی حمایت می کند.»

به گفته وی، «آجیل ها حاوی مواد مغذی مهمی هستند. گردو تنها آجیلی است که حاوی میزان قابل توجهی آلفالینولنیک (ALA)، نوع گیاهی اُمگا۳، می باشد. معمولا در هر ۲۸ گرم مغز گردو ۲.۵ گرم از این ماده مغذی وجود دارد.»

بیش از ۲۰ سال مطالعه عمیق نشان داده است که گردو به همراه سایر انواع مغزیجات می تواند با کاهش سطح کلسترول بد LDL تا ۱۶ درصد از فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی بکاهد.

 

سلامتی پوست با گردو

 

سلامتی بدن با گردو برای پوست

 

سلامتی بدن با گردو : گردو برای پوست خوب است چون مملو از ویتامین های B می باشد. ویتامین B استرس و خلق و خو را بسیار عالی مدیریت می کند.افزایش سطح استرس می تواند منجر به ظهور زودرس چین و چروک شود و در نتیجه باعث افزایش سریع تر پیری می شود. حضور ویتامین های B، همراه با ویتامین E، به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک می کند و این امر فرآیند سالخوردگی را به تاخیر می اندازد.
آن هایی که پوست خشک دارند، باید به طور منظم از روغن گردوی گرم استفاده کنند.روغن گردو به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و پوست را از درون تغذیه می کند و رشد سلول های سالم و درخشان را افزایش می دهد.
استفاده منظم از روغن گردو، پوست سر را مرطوب نگه می دارد و در نتیجه مشکلاتی مانند درماتیت را دور می کند. خاصیت ضد قارچی روغن گردو برای جلوگیری از عفونت قارچی موثر است.

 

 

سلامتی با گردو در دوران بارداری

 

 

 

سلامتی بدن با گردو
گردو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که برای رشد چشم ها و مغز جنین مناسب است .
گرد و شامل استرول های گیاهی است که در کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند و باعث افزایش کلسترول خوب در سطح بدن میشود .
خوردن گردو در مقادیر متوسط می‌تواند در حفظ پروتئین مطلوب در دوران بارداری کمک کند .
گردو سرشار از پروتئین و فیبر است که مصرف آن برای مادران باردار حیاتی است .
آنتی اکسیدان های موجود در گردو به تقویت ایمنی مادران باردار کمک میکند .
مقدار مس موجود در گردو به رشد و توسعه مناسب جنین کمک میکند.مغز نهال گردو همچنین به دلیل پلی فنول ها و مس موجود در آن می‌تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد و سرطان جلوگیری کند .
محتوای اسید آلفا لینولنیک موجود در گردو برای مبارزه با افسردگی پس از زایمان ، روان‌پریشی و حتی زوال عقل مناسب است . افسردگی پس از زایمان از دو تا سه روز قبل از زایمان تشخیص داده می شود و می تواند تا چند هفته به طول بیانجامد . بسیاری از پزشکان مصرف منظم گردو را در دوران پس از زایمان توصیه می کنند چرا که معتقدند مواد مغذی موجود در گردو می تواند افسردگی را درمان کند .
گردو به عنوان یک ماده غذایی مقوی سطح ملاتونین را تنظیم می کند. ملاتونین موجب خواب می شود و این امر در سه ماهه سوم بارداری مهم است است و باعث می‌شود خواب راحت داشته باشید .

 

سلامت استخوان با گردو

 

 

 

سلامتی بدن با گردو: 

گردو منبع خوبی از ماده‌ی معدنی مس است. کمبود شدید مس می‌تواند غلظت مواد معدنی استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان را افزایش بدهد.

پوکی استخوان بیماری‌ای است که در آن استخوان‌ها نازک‌تر می‌شوند و تراکم‌شان کاهش می‌یابد. درنتیجه خطر شکستگی آنها بالا می‌رود.

مطالعات بیشتری برای تأثیر کمبود مس و فواید بالقوه‌ی مکمل غذایی مس در جلوگیری یا کنترل پوکی استخوان موردنیاز است.

همچنین مس نقش مهمی در نگهداری و حفظ کلاژن و اِلاستین دارد. این دو از اجزای ساختاری اصلی در بدن هستند.

بدون مس کافی بدن نمی‌تواند بافت پیوندی آسیب‌دیده یا کلاژنی را که به ساخت استخوان‌ها کمک می‌کند ترمیم و بازسازی کند. این پدیده موجب بروز مشکلات مختلف مانند اختلال در عملکرد مفاصل می‌شود.

گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است. منگنز می‌تواند همراه با کلسیم و مس در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر باشد.

ماده‌ی معدنی دیگری که در گردو وجود دارد، منیزیم است. منیزیم برای تشکیل استخوان ضروری است و همچنین به جذب کلسیم در استخوان کمک می‌کند.

درحالی‌که ممکن است میزان مس موجود در مکمل‌های منگنز و مس بیش‌ازحد باشد، دریافت این مواد معدنی از طریق مصرف غذاهای طبیعی به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و خطری ندارد.

 

 

مقاله : سلامتی بدن با گردو 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *