گردو

بهترین روش برای سالم درآوردن مغز گردو

سالم درآوردن مغز گردو

 

گردو یک ماده غذایی مغذی و خوشمزه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن و… کمک کند. گردو از آن مواردی است که سالم درآوردن مغز آن، همیشه یک چالش اساسی برای همه به شمار می‌رود. در این مقاله قرار است به بهترین روش ها برای سالم درآوردن مغز گردو بپردازیم. اگر شما هم همیشه برای درآوردن مغز گردو به مشکل می‌خورید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سالم درآوردن مغز گردوی خشک

اگر شما هم به تازگی گردوی سوزنی یا خشک خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید چگونه مغز آن را سالم و کامل در بیاورید، بهتر است به نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم عمل کنید. گردوهای سوزنی به دلیل اینکه مغز آن ها درون پوسته فرو رفته است، معمولا فرایند جداسازی سخت تری نسبت به سایر گردوها دارند. خوب است بدانید که هر چقدر که از زمان چیدن و خشک شدن گردو می‌گذرد، جدا کردن مغز از پوست دشوار تر می‌شود و احتمال اتلاف گردو حین شکستن آن افزایش می‌یابد. برای سالم درآوردن مغز گردو می‌توانید به چند روش عمل کنید که در این مقاله به تمام آن ها خواهیم پرداخت.

روش اول

در گامل اول سالم درآوردن مغز گردو، شما گردوها را برای 4 تا 5 دقیقه درون آب جوش قرار می‌دهید و سپس می‌توانید به راحتی پوسته را از مغز جدا کنید. مزیت این روش، تلخ نشدن مغز گردو است و کامل درآمدن آن است.

روش دوم

در روش دوم شما باید گردوی خود را به مدت 24 ساعت در یک ظرف آب قرار بدهید. بعد از گذشت این زمان، پوست گردو به خوبی نرم شده و به راحتی از مغز جدا می‌شود.

روش سوم

در روش سوم شما می‌توانید برای سهولت در شکستن پوست گردو، از گردو شکن یا هر انبری که در خانه دارید استفاده کنید. برای این کار به سراغ گردوشکن درون کابینتتان بروید. برخی گردوشکن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار مناسبی برای شکستن پوسته بدون آسیب زدن به مغز گردو اعمال می‌کنند. در ادامه گردوشکن را در محلی قرار دهید که شکستن گردوها به راحتی صورت گیرد. معمولاً قرار دادن گردوشکن در وسط گردو و فشردن آرام آن می‌تواند کمک کند تا پوسته به طور مطلوب شکسته شود.

روش چهارم

در این روش شما می‌توانید گردو را درون فر قرار دهید تا حسابی در معرض حرارت قرار بگیرد. برای انجام این کار شما باید فر را تا حدود 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس گردوها را به مدت ده دقیقه درون فر قرار بدهید. بعد از گذشت این زمان به گردوها فرصت خنک شدن می‌دهیم و سپس با یک انبر یا چاقو به جداسازی آنها می‌پردازیم. حواستان باشد که گردوها بیشتر از ده دقیقه درون فر قرار نگیرند، چرا که طعم خود را از دست می‌دهند و به سختی از پوست جدا می‌شوند.

نکاتی که بهتر است قبل از شکستن گردو بدانید!

  • همیشه این را در نظر داشته باشید که با خیساندن گردو، ممکن است رنگ و طعم آن کمی تغییر کند.
  • اگر گردوی خود را خیسانده‌اید، بهتر است بدانید که خیس کردن گردو به مدت طولانی سبب خراب شدن گردو می‌شود.
  • برای جدا کردن مغز گردوی سوزنی، بهترین روش خیساندن گردو است. با خیساندن گردوی سوزنی، پوسته آنها نرم می‌شود و فرایند جداسازی آن راحت تر می‌شود.

جمع بندی

همانطور که خواندید، یکی از چالش هایی که بعد از خرید گردو به سراغ ما می‌آید، جدا کردن مغز گردو از پوست آن است و اگر این کار به خوبی انجام نشود، باعث اتلاف گردو می‌شود. شکستن گردو به ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما با رعایت نکات و استفاده از روش های مناسب، این کار به مراتب آسان‌تر خواهد بود. خوب است که گردویی که خریداری می‌کنید تازه باشد، چرا که هر چه گردو تازه تر باشد، پوست آن راحت تر از مغز جدا می‌شود. امیدواریم که این مقاله به کار شما آمده باشد.

 

سئوالات متداول

بهترین روش برای درآوردن مغز گردوی خشک چیست؟

بهترین روش برای سالم درآوردن مغز گردو، این است که گردو را به مدت بیست و چهار ساعت درون آب قرار دهید تا کامل خیس بخورد و سپس می‌توانید پوست آن را به راحتی از مغز جدا کنید.

عوامل موثر برای سالم درآوردن مغز گردو شامل چه چیزهایی می‌شود؟

چند عامل مهم هستند که اگر قبل خرید گردو به آن ها توجه کنید، باعث می‌شود در هنگام شکستن گردو کمتر اذیت شوید. این عوامل شامل جنس پوسته گردو، کیفیت محصول و تازگی گردو می‌شود.

از کجا گردوی باکیفیت خریداری کنیم؟

شما می‌توانید بهترین گردوی تویسرکان را از فروشگاه آقای گردو خریداری کنید. همچنین اگر جدا کردن مغز گردو از پوست برایتان کار دشواری محسوب می‌شود، می‌توانید مغز گردوی جدا شده را از فروشگاه آقای گردو خریداری کنید. این مغزها که از گردو ممتاز تویسرکان گرفته شده است، در سه کیفیت موجود است و بسته به سلیقه‌تان، می‌توانید مغز گردوی مورد نظر را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *